Succes Tip #8 – effektiv kommunikation fører til forretningssucces

Hvis du vil have en chance i erhvervslivet, ville du hellere være en effektiv kommunikator.
Her er tre trin, der vil hjælpe dig med at fungere som en virkelig effektiv kommunikator.
Trin #1. Ved dit resultat. En effektiv kommunikator kender hendes resultat og hedder det i positivt.
Trin #2. Hvor du er i processen. Vide, hvis du flytter væk fra eller tættere på dit resultat. Din spørgende og lytte færdigheder spille en vigtig rolle i dette trin for kommunikation bevidsthed.
Trin #3. Kende dine indstillinger. Være fleksibel. Hvis hvad du siger eller gør ikke er giver de resultater, du havde planlagt, ville du bedre sige eller gøre noget andet.
Der har du det, den effektive Communicator Model.
Lad os udvide på hvert trin.
Trin #1. Ved dit resultat.
Hvis du ikke ved, hvor du vil, det er hvor du vil ende.
Er du klar på resultatet af din kommunikation? Hvad vil du gerne opnå? Når du går ind i en forhandling, et salg opkald eller en klient møde, er du klar på din resultat?
Sørg for at du oplyse dit resultat i positivt. Vi lever i en kultur, der trives på negative resultater. Vi ved, hvad vi ikke ønsker, og ramme vores resultater i overensstemmelse hermed.
Hvad resultatet vil du fra din forhandling? Vil du undgå overbetale for projektet? Ønsket om at undgå overbetale for projektet er et eksempel på et resultat, der er anført i negativt.
Her er, hvordan dette resultat kan lyde når fremgår positivt. “Jeg vil forhandle de bedste mulige priser for projektet og jeg vil holde sig inden for budgettet.”
Arbejde på at skabe resultater, der er klare, konkrete og positive.
Trin #2. Hvor du er i processen.
Blive klar over så mange oplysninger som du kan. Dette er, hvor måling og test kan give dig værdifulde spor. Du skal have nogle måling strategi på plads. Hvordan skulle man ellers vil du bestemme, hvis din meddelelse eller handling er producere det ønskede resultat?
Her er en idé til en simpel måling strategi. Opret din egen tjekliste (lidt ligesom en shopping-liste for succes) inden du starter din meddelelse eller tage en handling.
Trin #3. Kende dine indstillinger.
Være fleksibel. Hvis hvad du laver ikke er producerer din ønskede resultat, skal du gøre noget andet.
Nødvendige udvalg er en betegnelse, der er født ud af Neuro lingvistik programmering, NLP for korte. Teorien om nødvendige udvalg hedder det, at kommunikator, der har adgang til det største antal kommunikationsmuligheder normalt vil styre kommunikationen.
Videnskab bruger den samme antagelse, når det kommer til eksperimenter. Forskerne ved, hvad de ønsker et eksperiment til at producere. De måler deres resultater og vide eller ej, det virkede. Hvis eksperimentet virker, udnytter stor, hvis ikke, de forskellige indstillinger som grundlag for deres næste forsøg på succes. Kommer til at tænke på det, ville at tilgang være virkelig nyttige i din business networking, kundemøder, salg opkald, marketing, eller i et vilkårligt antal af dine forretningsaktiviteter.
Succes Tip – kender dit resultat. Alle tre trin af den effektive Communicator Model er vigtige, men hvis du er virkelig klar på dine resultater og du anføre dem i positivt, du vil finde dig selv at nå disse resultater, lettere og mere ofte.
Copyright 2006 Ike Krieger

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *