Skal læse Guide til at skrive en vindende forretningsplan! Få fat i penge nu!

Nogensinde tænkt på at starte en virksomhed? Mangler penge selvom? Sourcing for kapital er absolut afgørende, hvis du ønsker at vokse forretningen og klare din virksomhed over de

indledende hård periode. I den nedenstående artikel, jeg vil dele med dig essentials til at skrive en vellykket forretningsplan til at hjælpe dig søge bedre justering med dit team og også til

overbevise potentielle investorer at du har gjort din due forskning og arbejde, og har en klar idé om, hvad du ønsker at opnå både på kort og lang vilkår. Uden denne business plan klar, vil der være overbevist om at låne dig enorme summer af penge, ret??

Så Læs videre nu for at finde ud af mere…

Omridset af en vellykket forretningsplan

1) executive Summary

2) kunden behov og Business Opportunity

-(Kunde) hvem er de målrettet kunder?

-Hvad er deres behov?

-Hvad er karakteristika, der påvirker forbrugernes adfærd?

-(Business Opportunity) at forstå karakteren af business markeder

-Analysere business køber adfærd og proces

-Forstå køber-beslutning proces for nye produkter

-Yderligere analyse til institutionelle markeder (fx: hospitaler)

3) markedet og konkurrencemæssig analyse

-Analysere markedsmiljø gennem company¡¯s mikro- og macroenvironment

-Forstå marketing forskningsprocessen

-Finde ud af nuværende konkurrenter og de eksisterende produkter, og forklare, hvorfor vores produkter har

en fordel i forhold til deres

4) forretningsstrategi og vigtigste milepæle

-Typer af markedssegmentering

-Udføre target marketing ved at evaluere forskellige grupper, at vælge ønskede grupper, og

valg af strategi for markedsføring

-Positionering: identificere mulige konkurrencemæssig fordel, at vælge den lige konkurrence

fordele, at vælge en overordnet positioneringsstrategi (Value Proposition), udvikle en

positionering erklæring og kommunikere og levere den valgte position

-Gøre brug af forfremmelse, prissætning partnerskab og PR at få startpost

-Foregribe og modvirke konkurrencedygtige reaktion

-Brand udvikling og andre post barriere bygning mekanismer til at forsvare Position

-Diversificering-vækst-internationalisering markedsstrategi

-Udvidelse af partnerskabet, tilhørsforhold og JV strategier til at opretholde væksten/diversificering

-Opretholde & udnytte muligheder for flere indtægtsmodeller

-Bygning marked Sensing mekanismer for at lære og tilpasse

5) produktet udviklingsplan

-Arbejde ved R&D holdet

-Overvejelser i at designe et vellykket prototype på den korteste tid

-Produktprøvning

-Test markedsføring

-Eventuel kommercialisering baseret på resultater fra testen markedsføring, og faktorer til at tage

Bemærk

-Træffes beslutning om en sekventiel produkt udvikling stil eller samtidige produktudvikling.

6) marketing Plan

-4 P¡¯s at overveje: pris, produkt, fremme og sted

-Prissætning: Faktorer at overveje fra interne og eksterne faktorer. Forstå de forskellige

generelle priser tilgange som omkostningsbaseret prissætning, værdi-baserede prissætning og konkurrent

baseret prisfastsættelse. Også under prisstrategier ligesom skimning af markedet og markedsindtrængning

prissætning. Afprøve produktmix prisstrategier, pris tilpasningsstrategier, og se, hvilke

er mere passende.

-Produkt: Beslutte på ting som produktattributter, branding, emballering, mærkning og

Produktsupport. Produktet har til at appellere til målmarked

-Sted: Dybest set om distributionsnet, finde ud af forsyningskæderne og værdien

levering af netværk, valg af kanaldesign, kanal ledelsesmæssige beslutninger.

At skabe marketing logistik og integrerede supply chain management.

-Fremme: Anvende marketingmixet kommunikation herunder reklame, salg

fremme, pr, personal selling og direkte markedsføring, og se hvordan man kan integrere

i én. Forstå kommunikationsprocessen med forbrugerne, og kender trinnene i

udvikling af effektiv kommunikation, som omfatter identificerer målgruppe, fastlæggelse af

meddelelse mål, designe en besked, at vælge et medie, at vælge beskeden

kilde, og indsamle feedback.

7) operationsplan

-Den driftsplan skal beskrive faciliteter, placering og pladskrav kapital

udstyr og arbejdskraft, der er nødvendige for at levere virksomhedens produkt eller service.

8) ledelse og nøglepersoner

-Ledelsen er nøglen til at gøre en god idé til en succesfuld forretning. Finansrådet

og investorerne ser for en engageret ledelsesteam med en balance mellem tekniske, ledelsesmæssige,

og business-færdigheder. Forslaget bør indeholde en beskrivelse af det organisatoriske

struktur, key management personale samt deres primære opgaver og bestyrelse, hvis

gældende.

-Beskrive den nøjagtige pligter og ansvarsområder for hver centrale medlem af ledergruppen.

For den enkelte, omfatte en kortfattet fremstilling af karrieres højdepunkter, der fokuserer på hans eller

hendes evne til at udføre den tildelte rolle. Et komplet CV for hvert medlem skal være

inkluderet som en udstilling til forretningsplanen.

-I en tabel, fremlægge de ledende roller i virksomheden og den enkelte, der vil

fyld hver position. Diskutere enhver nuværende eller tidligere situationer hvor management personale

har arbejdet sammen, og angive, hvordan deres evner supplerer hinanden og resultere i en

effektiv management team.

9) finansielle projektion

-Den finansielle plan er grundlæggende til evalueringen af en forretningsmulighed og bør

repræsentere dit bedste skøn over fremtidige operationer. Det kan også tjene som en driftsplan

for din ledelsesteam.

-Omfatter kilder og anvendelse af midlerne, anslået cash flow analyse, P & L og balancer.

10) risikofaktorer og centrale forudsætninger

11) det påtænkte offer

-De potentielle fordele en investor vil forventer at komme tilbage fra at investere i din

Business. Ingen kan lide at tabe penge, lige?? Key Performance Indicator ville være ROI

(afkast af investeringer)

———————————————————–

Afslutningsvis, med denne grundlæggende retningslinje, du nu en bedre idé om, hvad der skal medregnes i en

forretningsplan til at gøre en overbevisende erklæring og proposition til de potentielle investorer.

Næste skridt er at begynde den dynamik går!! Tid og tidevand vente for ingen mand.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *