Du kan ikke gøre det alle – lære at uddelegere

Der er ikke en enkelt management færdighed mere afgørende for din personlige og faglige succes som iværksætter end at lære at uddelegere. Men uddelegere held er meget mere end blot uddele opgaver. Det er mere en øvelse i at forstå og acceptere vores egne styrker og begrænsninger.
I denne tempofyldt verden, skal vi vælge hvilke aktiviteter giver det mening for os at gøre os selv, og hvad det giver mening at give slip på. Ingen af os kan være ekspert i alt – ikke på grund af manglende intellektuelle evner, men mere fordi vi mangler specifikke eksponering eller erfaring. Vi må lære at acceptere dette faktum og være OK med det.
Hvordan du udfylde hullerne i din ekspertise?
Lad os betragte et eksempel fra det virkelige liv. Min områder af ekspertise ligger i erhvervslivet og operationelle forvaltning, forståelse mennesker og coaching. Dette er min forretning. Når jeg ønskede at skabe en enkelt webside til at markedsføre en workshop jeg var under udvikling jeg var nødt til at træffe en beslutning. Jeg har (meget) rudimentære færdigheder i web-side skabelse. Mens alle de software jeg har brug for er ved hånden, spørgsmålet er “Virkelig har jeg tid til at lære det?”
Jeg spørger mig selv: “Skal jeg bruge flere timer – formentlig en hel dag hvis jeg er ærlig – lære at forstå softwaren og designe mit eget web-side” eller skal jeg bruge nogle penge og ansætte nogen, der allerede kender softwaren? ” Alt hvad jeg behøver at gøre er derefter levere indhold.
Jeg er fristet til at gå enegang – jo, jeg elsker teknologi og at vide, hvordan man bruger det (det er mit ego taler!). Men i slutningen af dag, min tid er bedre brugt arbejder på andre aspekter af virksomheden. Så outsourcet jeg jobbet.
I dine egne beslutninger, er nøglen til at bestemme, hvad du behøver at vide, vil vide, skal vide, og allerede kender. Og hvordan din tid bedst ville være brugt.
Finde eksperter og opbygge partnerskaber
Skomager bliv ved din læst. Det gamle ordsprog holder en masse vægt i dagens iværksættermiljø. Ingen kan eventuelt kører en lille virksomhed alene.
Enhver, der har deres egen virksomhed vil vide, at de kunne aldrig have fået det fra jorden uden hjælp fra mindst en revisor og advokat. Måske du også brug for en grafisk designer eller administrativ bistand.
Det er vigtigt at omgive dig med kompetente eksperter, der har gratis områder af ekspertise. Vælg omhyggeligt og klogt og være klar til at kompensere disse personer for et veludført stykke arbejde. Disse mennesker er dine samarbejdspartnere – mennesker, der vil give dig råd og oplysninger, du skal træffe beslutninger. Når du opbygger gode relationer med dine partnere, kan du muligvis arrangere bedre vilkår. Betalingen behøver ikke altid komme i form af dollars. Med stærk partner relationer kan du muligvis handel din ekspertise for deres.
Kraft af at uddelegere
Det ganske befriende når du virkelig give slip og sætte din tillid til andre mennesker. Så ikke ødelægge det ved at være en kontrol freak! Husk – før uddelegere job, du har besluttet at dette ikke var dit område af ekspertise. Du ved hvad jeg mener – følelsen af at ingen andre kunne gøre det så godt som dig – selvom du ikke ved hvordan. Hvis du ved, at du har kontrollerende tendenser, skal du lære at være en god klient og giv din partner alle de oplysninger, de behøver for at gøre arbejdet i overensstemmelse med dine forventninger.
For eksempel, skal din revisor visse fakta at nå opgave budgettering og forecasting cash flow for virksomheden. Du skal forsyne ham med de nødvendige oplysninger til at få arbejdet gjort. Du skal forstå processen og ved hvad du har brug for resultatet at være. Du skal også kommunikere disse mål klart og overvåge deres fremskridt (men ikke så ofte at de ville de mødt aldrig dig). Angive mødetider for opdateringer og en tidslinje for færdiggørelse.
Nøglen er at identificere gode mennesker, hverve dem i din sag eller business, give dem bolden og derefter tillader dem at køre med den.
Ikke over uddelegere.
Overdreven uddelegering kan føre til en katastrofe. En komplet hands-off tilgang abdicere dit business ansvar. Lad os tage eksemplet med dit forhold med din revisor. Ikke er en CPA er ingen undskyldning for ikke at forstå budgettet for din virksomhed. Du skal forstå, hvordan budgettet virker og være ansvarlig for det. Du skal også kunne videregive disse oplysninger til de relevante personer i din virksomhed.
De vigtigste, skal du forstå, hvordan kritisk brikkerne i din virksomhed passer sammen for at danne hele, så du kan træffe sunde og effektive beslutninger. Bør du ikke forstår disse processer, du risikerer at miste kontrollen.
En sidste bemærkning:
Det er rart at ønsker at gøre alt arbejdet selv. For én ting på overfladen fremgår det, at det vil spare dig penge. Men tid er også penge og din tid har en værdi. I dagens verden er er en “tusindkunstner” mere tilbøjelige til at betyde, at du gør en masse ting gennemsnitligt.
Hvis du forstår din individuelle styrker og etablere stærke tillidsfulde partnerskaber for at supplere disse, så er din virksomhed eksperter, der arbejder for det på alle områder. Og at viden er betryggende.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *